28 октября 2024 года на базе ГУО "Средняя школа №22 г. Борисова" состоялось междисциплинарное заседание районного учебно-методического объединения учителей английского языка, русского языка и литературы, белорусского языка и литературы, истории и обществоведения по теме "Проектирование учебного занятия с использованием современных методов и средств обучения, направленных на формирование функциональной грамотности учащихся".
В секции «Русский язык и литература» учителя побывали в мастерской, где познакомились с эффективными приемами формирования функциональной грамотности.
На практикуме педагоги сами попробовали составить «Биографический акростих» по творчеству А.П. Чехова. На фрагменте урока учителя использовали прием «Жокей и лошади», распределив местоимения по группам.
О повышении качества преподавания учебных предметов, об организации работы с высокомотивированными учащимися в Борисовском районе рассказала Жавнерович Ю.Н., председатель районного УМО. При подведении итогов через «Открытый микрофон» преподаватели поделились своими любимыми приемами формирования читательской грамотности.
В секции "Английский язык" Беляева Ю.А. и Маркова Н.В., учителя средней школа №22 провели практический блок в форме Open space и Work-shop, во время которого учителя работали в группах.
Беляева Ю.А. рассказала об основных методах обучения для развития функциональной грамотности учащихся на уроке английского языка. Особое внимание она уделила активным методам обучения, таким как «Комплимент», «Ассоциации», «Снежный ком», «Цель-успех», «Мозговой штурм», «Кластер». После обсуждения каждого метода учителя практиковались в его использовании.
У секцыі "Беларуская мова" настаўнік беларускай мовы і літаратуры Ю.С. Шахавец правяла супервізію “Праца з тэкстам на ўроках беларускай мовы як сродак фарміравання функцыянальнай адукаванасці вучняў”. Яна прадставіла класічны план работы з тэкстам і калейдаскоп сучасных метадаў і прыёмаў працы з тэкстам (“Веру-не веру, Дыктар, Словазнаўцы, Карэктар, Пісьмо з прабеламі, Мазаіка, Шпаргалка, Тэлеграма, СМС”). Як адзначыла Юлія Сяргееўна, усе названыя метады і прыёмы працуюць на адзін вынік – разуменне тэксту як цэласнай сістэмы, а мяркуемы вынік − фарміраванне адукаванай, развітай, гаворачай асобы вучня.
Настаўнік беларускай мовы і літаратуры А.М. Цітавец арганізавала каворкінг “Метады і прыёмы фарміравання функцыянальнай адукаванасці вучняў на ўроках беларускай літаратуры ў 5-9 класах”. Анжэла Міхайлаўна прапанавала прыём «Рамонак пытанняў» («Рамонак Блума»), які ўяўляе сабой шэсць тыпаў пытанняў, сфармуляваных паводле таксаноміі Блума. Члены раённага ВМА выступілі ў ролі вучняў, актыўна ўключаліся ў работу, адказвалі на пытанні настаўніка.
Настаўнік беларускай мовы і літаратуры ДУА “Сярэдняя школа № 22 г.Барысава” С.І. Разумовіч правяла майстар-клас “Патэнцыял інструментаў візуалізацыі тэксту ў развіцці функцыянальнай адукаванасці вучняў 11 класа на прыкладзе тэкстаў, прысвечаных тэме Вялікай Айчыннай вайны”. На прыкладзе апавядання І. Чыгрынава “Дзівак з Ганчарнай вуліцы” Святлана Іванаўна прадэманстравала шэраг прыёмаў і інструментаў, якія можна выкарыстаць пры вывучэнні тэкстаў, прысвечаных тэме вайны.
Настаўнік беларускай мовы і літаратуры М.В. Галдовіч правяла з прысутнымі рэфлексію “Плюс-мінус-цікава”.
Старшыня раённага вучэбна-метадычнага аб’яднання настаўнікаў беларускай мовы і літаратуры Ю.С.Паўлава падвяла вынікі пасяджэння, расказала пра павышэнне якасці выкладання вучэбных прадметаў “Беларуская мова” і “Беларуская літаратура”, асаблівасці работы з высокаматываванымі вучнямі, вучэбныя зборы, удзел у другім этапе рэспубліканскай алімпіяды па беларускай мове і літаратуры.